God Is a Woman
Jagten på en forsvunden dokumentarfilm fra 1975 fører en ung mand fra et af Sydamerikas største, oprindelige folk på en eksistentiel rejse i en postkolonial film om retten til ens egen fortælling i en af årets store festivalsucceser.
I 1970’erne flyttede den Oscar-vindende, franske dokumentarist Pierre-Dominique Gaisseau med sin familie til Panama for at lave en film om Kuna-fællesskabet, et af Sydamerikas største, oprindelige folk. Han lovede dem, at de ville få den at se, men produktionen sandede af forskellige årsager til, og filmen (med arbejdstitlen ‘God is a Woman’) blev aldrig lavet færdig. Men hvad skete der med de ufærdige filmruller? Det sætter den unge Arysteides Turpana, på mandat fra Kuna-folkets ældste, sig for at finde ud af. Den rejse fører ham til Frankrig, men det er ikke let at skaffe sig adgang til de støvede filmruller. Den schweizisk-panamanske instruktør Andrés Peyrot følger i hælene på ham og har skabt en af årets store festivalsucceser siden premieren på Venedig filmfestivalen. En film, der formår at gøre abstrakte spørgsmål om retten til at eje sit eget billede og sin egen fortælling til en vedkommende og eksistentiel nødvendighed.